Tuesday, November 9, 2010

This year...

giliran Paksu & Maksu pula dipanggil untuk menunaikan ibadat Haji. This is my first time merasakan suasana menghantar jemaah di Kelana Jaya. Last year, masa hantar Mak & Abah, terus ke KLIA je. Ada khemah untuk rombongan menghantar jemaah duduk berehat sambil menunggu dipanggil untuk berkumpul di dewan dan ada disediakan bazaar yang menjual macam - macam barang.Pendek kata, suasana sekitar Kompleks Tabung Haji Kelana Jaya memang meriah.

bergambar sebelum ke Kelana Jaya

Dipendekkan cerita, kami sampai di Kelana Jaya dekat-dekat 6.50pm. Nasib baik keluar awal, dah tahu dah, traffic kalau petang Isnin memang sesak bangat. Berkumpul kami semua di khemah belakang. Sampai - sampai je, ini dua orang budak comel sudah pow mak sedaranya untuk balloons yang macam-macam bentuk  ini. Satu RM4 (murah ke mahal?). Punyalah suka budak-budak ngan balloons ni siap berlari-lari kehulu - hilir tak tinggal. Bila tengok lama-lama, not bad gak balloons ni, agak sebab lama tak tengok kut, Miss E n i pun excited gak ngan menatang alah ni hahaha.

Miss E with lil cousins

rombongan kami

luvly us

Tepat kul 9 malam, semua jemaah pun dipanggil untuk masuk ke dalam deqan. So inilah masanya semua pun bersalam-salam sebab bila dah masuk dalam dewan, jemaah dah boleh keluar lagi dan akan terus ke KLIA. Masa ni memang agak sayu, dan melihat semua jemaah yang nak pergi, terus berdoa semoga satu hari nanti, saya pun dapat peluang untuk menunaikan ibadat Haji ni. (InsyaAllah kalau semua berjalan seperti yang dirancang, I'll start off with Umrah dulu, Amin).

Dear Paksu & Maksu, Selamat Menunaikan Ibadat Haji. Semoga dipermudahkan segala urusan sepanjang perjalanan di sana. Amin. Till my next post, toodles :)


bersalam -salaman sebelum berangkat




0 comments:

 
design by suckmylolly.com